اثبات واقعه ازدواج
فهرست مقالات

اثبات واقعه ازدواج

معمولا بعد از ازدواج این واقعه باید به صورت قانونی در یکی از دفاتر ثبت ازدواج ثبت شود. حال اگر ازدواج زن و مرد به دلایلی ثبت نشده باشد، برای اثبات این موضوع در شرایط خاص، هر یک از زوجین می توانند تقاضای اثبات ازدواج را تنظیم و به دادگاه ارجاع دهند. . ثبت نکاح بر عهده زوج است و در صورت کوتاهی و یا کوتاهی عمداً، زوج مورد پیگرد قانونی و کیفری قرار می گیرد

 

دلایل و عوامل عدم اثبات وقایع ازدواج

همانطور که قبلاً توضیح داده شد برخی از آنها به دلایلی از جمله رد همسر و ازدواج و برقراری رابطه زناشویی با طرف مقابل این موضوع را رد کردند که منجر به تقدیم دادخواست فسخ خواهد شد. موارد اما دلایل و عوامل عدم ثبت این رویداد چیست؟ در واقع از مسئولیت زناشویی دوری می کند و وظایفی را که قانون برای مرد یا زن متاهل محول می کند دور می زند. گاهی اوقات مرد دچار مشکلات مالی و همچنین عدم پرداخت مهریه زن می شود، بنابراین ازدواج به صورت قانونی ثبت نمی شود. اما اگر دلایل اصلی عدم ثبت ازدواج را ذکر کنیم باید موارد زیر را ذکر کنیم:
1.موارد فورس ماژور
2.پنهان کاری که هر یک از طرفین ازدواج به دلایل خاصی می توانند انجام دهند.
3. عدم اجازه همسر اول زوج برای ازدواج مجدد.
نکته : در صورتي كه دادخواست تاييد زوجيت از طرف هر يك از زوجين تنظيم و به دادگاه ارسال مي شود و در صورتي كه ازدواج زن و مرد براي دادگاه تأييد شود. طبق قانون ، ازدواج آنها به صورت قانونی در یکی از دفاتر ثبت ازدواج ثبت می شود.

 

مدارک و مراحل مورد نیاز برای تنظیم دادخواست برای اثبات ازدواج

تقدیم دادخواست برای اثبات صیغه نکاح یکی از مهم ترین الزامات قانونی است که در دادگاه های خانواده بررسی می شود. به طور کلی اثبات واقعه ازدواج به هر شکلی اقدامی پیچیده و دشوار خواهد بود. زیرا عملی که قانوناً در جایی ثبت نشده است و به ویژه به دلیل عدم وجود مدرک و شاهد. اثبات آن بسیار دشوار خواهد بود. پس کسانی که می خواهند واقعه ازدواج را ثابت کنند و مشکل خود را از طریق قانون حل کنند، باید اینگونه صبور باشند. قبل از هر اقدامی ارائه مدارک هویتی زوجین و همچنین ضمیمه مدارک درخواستی و مدارک کافی برای اثبات وقوع ازدواج الزامی است. در مرحله بعد در صورت وجود شاهد، بهتر است او را در دادگاه معرفی کنید تا دادگاه از اظهارات وی استفاده کند.
ارائه مدارک مبنی بر پرداخت نفقه از مرد نیز می تواند مؤثر باشد و در صورتی که زن و مرد در یک منزل زندگی می کردند، آدرس منزل و حتی مراجعه به همسایه ها از جمله اقداماتی است که مجدداً از طرف خواهان انجام می شود. طرف این درخواست را مطرح می کند و گاهی این کار توسط دادگاهی انجام می شود که اقدامات دادگاه را برای تحقیق و تحقیق محلی تشخیص می دهد.

 

 

رزرو مشاوره